Akdoğan R. 2007b: |
Bayram Törenine Ait Çivi Yazili Hititçe Bir Tablet Parçasɩ |
AMM 2006 163-177 |
Akdoğan R. 2016b: |
Bayram Ritüeline Ait Bir Hitit Tableti (Bo3542) |
Fs Ünal 1-7 |
Akdoǧan R. 2020a: |
Hititçe Yeni Bayram Metinleri (Bo 3701, Bo 3968) |
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 29/4 223-242 |
Andrae W. 1941a: |
Alte Feststrassen im Nahen Osten |
Sendschreiben der DOG 10 ?Rezension? |
Ar M.S. 1943a: |
Etiler'de Bahar Bayramı Törenleri [Frühlingsfest-Zeremonien bei den Hethitern] |
ADTCFD 2 57-63 |
Archaeology of the Olympics: |
The Archaeology of the Olympics. The Olympics and Other Festivals in Antiquity |
?Rezension? |
Archi A. 1973b: |
Fêtes de printemps et d'automne et réintegration rituelle d'images de culte dans l'Anatolie hittite |
UF 5 7-27 |
Archi A. 1978b: |
Note sulle feste ittite |
RSO 52 19-26 |
Archi A. 2001a: |
Text Forms and Levels of Comparison. The Rituals of Emar and the Syrian Tradition |
Fs Haas 19-28 |
Archi A. 2015d: |
Hittite Religious Landscapes |
Studia Asiana 9 11-25 |
Ardzinba V.G. 1981a: |
Chettskij prazdnik chassumas (The Hittite Festival haššumaš) |
VDI 158 87-96 |
Ardzinba V.G. 1982a: |
On the Structure and the Functions of Hittite Festivals |
Gesellschaft und Kultur im alten Vorderasien 11-16 |
Ardzinba V.G. 1986a: |
The Birth of the Hittite King and the New Year |
Oikumene 5 91-101 |
Arutjunjan R.S. 1992a: |
Nekotorye osobennosti chettskich domašnich prazdnikov [Some Peculiarities of Hittite Domestic Ceremonies] |
VDI 200 119-135 |
Badalì E. 1985a: |
Una festa in onore di Zababa (CTH 612) I |
SEL 2 53-80 |
Badalì E. 1986b: |
CTH 634 ("Grande fete d'Arinna"): tre nuovi testi |
VO 6 45-56 |
Badalì E. 1986c: |
Una festa in onore di Zababa (CTH 612) II |
SEL 3 39-53 |
Badalì E. 1992a: |
La festa di primavera AN.TAḪ.ŠUM: contributi su alcuni aspetti dei culto ittito |
VO 8 199-211 |
Badalì E. – Zinko C. 1989a: |
Der 16. Tag des AN.TAH.ŠUM-Festes. Text, Übersetzung, Kommentar, Glossar |
Scientia 20 ?Rezension? |
Badalì E. – Zinko Ch. 1994a: |
Der 16. Tag des AN.TAH.ŠUM-Festes. Text, Übersetzung, Glossar |
Scientia 20 ?Rezension? |
Barsacchi F.G. 2017a: |
Le feste ittite del tuono: edizione critica di CTH 631 |
StudAs 12 ?Rezension? |
Barsacchi F.G. 2019a: |
Considerazioni sui culti ittiti connessi al ciclo lunare. |
AsiAnA 1/1 5-20 |
Barsacchi F.G. 2019b: |
Distribution and Consumption of Food in Hittite Festivals. The Social and Economic Role of Religious Commensality as Reflected by Hittite Sources |
AOAT 467 5-19 |
Barsacchi F.G. 2019c: |
"When the Storm God Thunders": Some Considerations on Hittite Thunder Festivals |
9HitCongr 101-124 |
Baş N. 2023c: |
ḫaššumaš Bayramı ve İkramlar / ḫaššumaš Festival and the Offerings |
TAD 42/74 1-24 |
Bawanypeck D. – Görke S. 2001a: |
Das Festritual für den Wettergott der Wiese |
Fs Haas 29-50 |
Beckman G. 2015c: |
Bathing the Goddess (CTH 714) |
Gs Hurowitz 43-63 |
Biga M.G. 2002a: |
Marginal considerations on the Hittite KI.LAM festival |
Gs Imparati 101-108 |
Birchler A. 2006a: |
Quelques réflexions sur la montagne comme lieu de culte des Hittites |
RANT 3 165-177 |
Bourbolis Ph.P. 1964a: |
Ancient Festivals of "Satumalia" Type |
' 6 |
Burgin J.M. 2019a: |
Functional Differentiation in Hittite Festival Texts. An Analysis of the Old Hittite Manuscripts of the KI.LAM Great Assembly |
StBoT 65 ?Rezension? |
Christiansen B. 2016a: |
Liturgische Agenda, Unterweisungsmaterial und rituelles Traditionsgut. Die hethitischen Festritualtexte in kulturvergleichender Perspektive |
StBoT 60 31-65 |
Çilingir Cesur S. 2016a: |
Hitit Ritüellerinde Şiddetin Kutsallaştırılması |
Aktüel Arkeoloji 51 40-49 |
Cornelius F. 1970a: |
Das hethitische ANTAḪŠUM(ŠAR)-Fest |
CRRAI 17 171-174 |
Cornil P. 1988a: |
La fête de I'automne et du printemps de KUB LVII 106 = Bo 594 |
OLP 19 17-23 |
Corti C. 2007a: |
Notes Regarding Days 12, 13 and 14 of the nuntarriašḫaš Festival According to the Second Outline Source |
Fs Košak 163-174 |
Corti C. 2010a: |
“Because for a Long Time (the Gods of Zalpa) Have Been Ignored… Hence These Offerings in this Way Do Not We Donate”. New Celebrations in the Zalpuwa Land |
JANER 10/1 92-102 |
Corti C. 2017b : |
From Mt. Hazzi to Šapinuwa. Cultural Traditions in Motion in the First Half of the
14th Century BC |
Mesopotamia 52 3-20 |
Demirel S. 2017a: |
An Essay on Hittite Cultic Calendar Based Upon the Festivals |
Athens Journal of History 3 21-32 |
Dinçol A.M. 1969a: |
Die fünfte Tafel des Išuwa-Festes |
RHA 27 |
Dinçol A.M. 1989a: |
Ein hurro-hethitisches Festritual: (ḫ)išuwaš -I- |
Belleten 53 1-50 |
Dinçol A.M. 1995a: |
Ein Überblick auf die achte Tafel des Ḫišuwa-Festes und das ḫilištarni-Opfer |
2HitCongr 117-122 |
Dinçol A.M. – Darga M. 1970a: |
Die Feste von Karaḫna |
Anatolica 3 99-118 |
Doğan-Alparslan M. 2005a: |
Beispiele Zeremonieller Handlungen im (H)išuwaš-Fest und ihre Beziehung zu Muwatalli II. |
5HitCongr 245-258 |
Doğan-Alparslan M. 2020a: |
The Hišuwa Festival as a Political Instrument |
Martino S. de − Devecchi E. 2020a 117-127 |
Doğan-Alparslan M. 2020b: |
The Hittite Hišuwa- Festival and Its Terminology |
StBoT 66 363-375 |
Elicker J. 2016a: |
KUB 10.91 (CTH 669) |
Fs Tischler 63-73 |
Ermidoro S. 2015a: |
Commensality and Ceremonial Meals in the Neo-Assyrian Period |
?Rezension? |
Fleming D. 2000a: |
Time at Emar. The Cultic Calendar and the Rituals from the Diviner´s house |
Mesopotamien Civilizations 11 ?Rezension? |
Fleming D.E. 2015a: |
Emar’s entu Installation. Revising Ritual and Text Together |
ANER 9 29-47 |
Galmarini M. 2014a: |
The Festivals for Mount Puškurunuwa
|
8HitCongr 277-295 |
Galmarini M. 2015a: |
The Veneration of Lamma of Taurisa and the Discrepancies between Versions of the AN.TAḪ.ŠUM Festival |
Studia Asiana 9 49-55 |
Galmarini N. 2013a: |
Remarks on the Formation and Textual Tradition of the Hittite AN.TAḪ.ŠUM Festival: the Cases of CTH 615, 616 and 618 |
AoF 40 337-349 |
Gilan A. 2001a: |
Kampfspiele in hethitischen Festritualen - eine Interpretation |
Fs Haas 113-124 |
Gilan A. 2011b: |
Hittite Religious Rituals and the Ideology of Kingship
|
Religion Compass 5/7 276–285 |
Gilan A. – Mouton A. 2014a: |
The Enthronement of the Hittite King as a Royal Rite of Passage |
Mouton A. − Patrier J. 2014a 97-116 |
Giorgadze G. 1999a: |
Die zintuhija-Frauen in hethitischen Keilschrifttexten |
Caucasica 3 20ff. |
Glocker J. 1997a: |
Das Ritual für den Wettergott von Kuliwišna. Textzeugnisse eines lokalen Kultfestes im Anatolien der Hethiterzeit |
Eothen 6 ?Rezension? |
Goedegebuure P. 2017b: |
A New Join to a Hittite Festival of Thunder: KBo 31.183 + KBo 34.185 + KBo 20.61 (CTH 631) |
NABU 2017/2 105-107 |
Gonnet H. 1975-1976a: |
Rituel des fêtes d'automne et de printemps du dieu de I'orage de Zippalanda (Zippalanda Şehri Fırtına Tanrısının İlk ve Sonbahar Bayramları Ritüeli) |
Anadolu 19 123-162 |
Gonnet H. 1981a: |
Remarques sur un geste du roi hittite lors des fêtes agraires |
Hethitica 4 79-94 |
Gonnet H. 1982-1983a: |
Religions hittite et asianique [Compte-rendu des conférences] |
AEPHER 91 273-274 |
Gonnet H. 1982a: |
La grande fête d' Arinna |
Mémorial Atatürk 43-71 |
Gonnet H. 1983-1984a: |
Religions hittite et asianique [Compte-rendu des conférences] |
AEPHER 92 271-274 |
Gonnet H. 1989b: |
La fête hittite du printemps |
Revue de la Société des élèves 2 14-20 |
Görke S. 2008a: |
Prozessionen in hethitischen Festritualen als Ausdruck königlicher Herrschaft |
Fest und Eid 49-72 |
Görke S. 2022a: |
Hurrian and Luwian Elements in the Kizzuwatna Religious Texts |
Religious Discourse in the ANE 148–157 |
Görke S. 2023a: |
Angefleht und dann beopfert: Zur Beziehung von Mythos und Festritual in hethitischen Texten |
JANER 23 1-24 |
Görke S. – Mouton A. 2014a: |
Royal Rites of Passage and Calendar Festivals in the Hittite World |
Mouton A. − Patrier J. 2014a 117-146 |
Groddek D. 1998b: |
EZEN4 a-šar-hi-ya-aš |
NABU 1998 85, 1998/92 |
Groddek D. 2004k: |
Ein Text aus dem Ḫuwaššanna-Kult mit luwischem Sprachgut |
Fs Lebrun 1 325-336 |
Groddek D. 2004m: |
Eine althethitische Tafel des KI.LAM-Festes |
IJDL Supp 1 ?Rezension? |
Groddek D. 2010b: |
Die 10. Tafel des ḫišuu̯a-Festes
|
RANT 7 357-398 |
Groddek D. 2010c: |
Zwei neue Fragmente des ḫišuu̯a-Festes
|
Gs Neu 91-96 |
Groddek D. 2011d: |
Die 11. uns 12. Tafel des ḫišua-Festes
|
RANT 8 111-150 |
Güterbock H.G. 1960b: |
An Outline of the Hittite AN.TAḪŠUM Festival |
JNES 19 80-89 |
Güterbock H.G. 1962b: |
Rituale für die Göttin Ḫuwaššanna |
Oriens 15 345-351 |
Güterbock H.G. 1969a: |
An Initiation Rite for a Hittite Prince |
AOS MWBranch 50 99-103 |
Güterbock H.G. 1970a: |
Some aspects of Hittite festivals |
CRRAI 18 175-180 |
Güterbock H.G. 1986b: |
"Hittites" at Grinnell |
Fs Mellink 70-76 |
Güterbock H.G. 1998a: |
To Drink a God |
CRRAI 34 121-129 |
Haas V. 1988b: |
Betrachtungen zur Rekonstruktion des hethitischen Frühjahrsfestes (EZEN purulliyaš) |
ZA 78 284-298 |
Haas V. – Jakob-Rost L. 1984a: |
Das Festritual des Gottes Telipinu in Ḫanḫana und in Kašḫa. Ein Beitrag zum hethitischen Festkalender |
AoF 11 10-91, 204-236 |
Haas V. – Wegner I. 1992a: |
Betrachtungen zum hethitischen Festkalender: Die Kulthandlungen des 11. und des 22. bis 26. Tages des AN.TAḪ.ŠUMSAR-Festes |
Fs Alp 245-257 |
Hazenbos J. 2004a: |
Die lokalen Herbst- und Frühlingsfeste in der späten hethitischen Großreichszeit |
Offizielle Religion 241-248 |
Hazenbos J. 2009a: |
Hettitische Feesten
|
Phoenix 55 61ff. |
Hout Th.P.J. van den 1991-1992a: |
Some Remarks on the Third Tablet of the Hittite KI.LAM Festival |
JEOL 32 101-118 |
Houwink ten Cate Ph.H.J. 1986a: |
Brief Comments on the Hittite Cult Calendar: The Outline of the AN.TAḪ.ŠUM Festival |
Fs Güterbock 2 95-110 |
Houwink ten Cate Ph.H.J. 1988a: |
Brief Comments on the Hittite Cult Calendar: The Main Recension of the Outline of the nuntarriyašḫaš Festival. especially Days 8-12 and 15'-22' |
Fs Otten 2 167-194 |
Houwink ten Cate Ph.H.J. 2003a: |
A New Look at the Outline Tablets of the AN.TAḪ.ŠUMSAR Festival: The Text-Copy VS NF 12.1 |
Fs Hoffner 205-219 |
Hutter M. 2002a: |
Das hijara-Fest in Hattuša. Transformation und Funktion eines syrischen Festes |
Fs Popko 187-196 |
Hutter M. 2008b: |
Die Interdependenz von Festen und Gesellschaft bei den Hethitern |
Fest und Eid 73-88 |
Jakob-Rost L. 1990a: |
Bemerkungen zum hethitischen Regenfest. Ein Beitrag zum hethitischen Festkalender |
FuB 28 35-39 |
Jestin R. 1937a: |
Texte religieux hittite (KUB X 21) |
RA 34 45-58 |
Jiang J. 2019a: |
Some Reflections On The Functions of Hittite AN.TAH.ŠUM Festival: The Case Of CTH 604 and CTH 612
|
9HitCongr 371-384 |
Jin Jie 1990a: |
The šaḫḫan Festival |
JAC 5 49-75 |
Karasu C. 1988a: |
Nuntarrijašḫaš bayramında Hitit kralının kült gezileri [Les promenades cultuelles du roi Hittite a la fête de nuntarijašḫaš] |
Belleten 52/203 407-428 |
Kellerman G. 1981a: |
Towards the Further Interpretation of the purulli-Festival |
Slavica Hierosolymitana 5-6 35-46 |
Klinger J. 2008b: |
Rituale |
TUAT-NF 4 187-206 |
Kompalla K. 2011a: |
Die 13. Tafel des (h)isuwa-Festes
|
DBH 35 5-78 |
Košak S. 1976a: |
The Hittite Nuntarrijashas-Festival (CTH 626) (Hetitski "Festival Hitrosti" (CTH 626)) |
Gs Škerlj 55-64 |
Kryszeń A. 2020a: |
In the Footsteps of the Hittites. Movement, Topography, and the AN.DAḪ.ŠUM Festival |
StBoT 66 305-316 |
Laroche E. 1977-1978a: |
Religions hittite et asianique [Compte-rendu des conférences] |
AEPHER 86 225-226 |
Lebrun R. 1977c: |
Deux textes hittites représentant la version impériale tardive de fêtes anatoliennes |
Hethitica 2 01.07.23 |
Lebrun R. 1984b: |
Fragment relatif aux fêtes de la montagne Arnuwanda dans la ville de Malimaliya = KBo XXVI 182 (73/s) |
OLP 15 59-64 |
Lebrun R. 1999c: |
La tablette hittite VAT 7497 |
Gs Duchesne-Guillemine 493ff. |
Lebrun R. 2005c: |
Fragment festif, notamment pour le dieu de l’orage de Hastuwa = KUB LX 147 (Bo 2421) |
CollAn 4 129-138 |
Lebrun R. 2014a: |
Deux fragments hittites tardifs et leur intéret |
RANT 11 167-174 |
Lebrun R. 2017a: |
Rituale Hethaeorum |
RANT 14 117-124 |
Lombardi A. 1999a: |
Una festa per Huwaššanna celebrata da una regina ittita |
SMEA 41 219-244 |
Lorenz J. 2015a: |
Rituale für das Große Meer und das tarmana-Meer |
Gs Otten 113-132 |
Lorenz J. 2016a: |
Hattische Vorhänge in hethitischen Texten |
StBoT 60 145-158 |
Marcuson H. 2011a: |
The Festival of Ziparwa and the AN.TAH.ŠUM and nuntarriyašḫa- Festivals |
AoF 38 63-72 |
Martino S. de 2001a: |
A fragment of a festival of old Hittite tradition |
Fs Haas 73-80 |
Martino S. de 2016c: |
The Celebration of the Hittite Festivals: Texts in Comparison with Archaeological Evidence |
StBoT 60 91-104 |
Martino S. de 2018a: |
Sitting at the Table of the Hittite King |
Corti C. 2018a 319-329 |
Matouš L. 1965a: |
Anatolische Feste nach "kappadokischen" Tafeln |
Fs Landsberger 175-181 |
Mazoyer M. 2006a: |
Quand la Montagne se rend à la ville |
RANT 3 261-270 |
Michel P.M. 2018a: |
Construire l’image, dire les rites. Essai sur l’iconographie des rituels hittites |
CRRAI 61 271-279 |
Monte G.F. del 1978a: |
Utruna e la festa purulli- |
OA 17 179-192 |
Mouton A. 2004d: |
Anatomie animale : le festin carné des dieux d'après les textes hittites I - Les membres antérieurs |
CollAn 3 67-92 |
Mouton A. 2005f: |
Anatomie animale : le festin carné des dieux d’après les textes hittites II / Les membres postérieurs et d’autres parties anatomiques |
CollAn 4 139-154 |
Mouton A. 2005g: |
Les rites de passage de l’Anatolie hittite: un projet de recherche |
Actes des Deuxièmes Rencontres Doctorales d’Orient Express 9-15 |
Mouton A. 2007e: |
Anatomie animale : le festin carné des dieux d’après les textes hittites, III. Le traitement des viandes |
RA 101 81-94 |
Mouton A. 2008a: |
Un nouveau joint relatif au culte de Lallupiya – Ištanuwa (CTH 773) |
ZA 98 251-261 |
Mouton A. 2016c: |
La fête dite de l'intronisation CTH 659 |
Fs Siegelová 233-256 |
Mouton A. 2016d: |
The Festivals of Lallupiya-Ištanuwa: Local Traditions or Part of the Religion of the Hittite State? |
StBoT 60 119-132 |
Mouton A. 2019c: |
Ritualized Violence in Hittite Anatolia |
9HitCongr 641-668 |
Müller G.G.W. 2016b: |
Tausend Teile: Technische und forensische Mittel zur Rekonstruktion der Festrituale |
StBoT 60 181-203 |
Nakamura M. 1989a: |
Einige Fragmente des hethitischen nuntarri ašḫa-Festes |
BDA 8 137-144 |
Nakamura M. 1993a: |
Das hethitische nuntarrijašha-Fest (Dissertation) |
?Rezension? |
Nakamura M. 1996c: |
Kodai Anatoria no shutaisai no gaikan taburetto ni tsuite [On the Outline Tablets of an Ancient Anatolian Great Autumn Festival] |
Sanyo Review 3 63-71 |
Nakamura M. 1998a: |
Zu den Übersichttafeln des nuntarrijašha-Festes |
3HitCongr 445-449 |
Nakamura M. 2001a: |
Zu den Tagestafeln des nuntarriiašḫa-Festes |
4HitCongr 443-445 |
Nakamura M. 2002a: |
Das hethitische nuntarriyašha-Fest |
PIHANS 94 ?Rezension? |
Nakamura M. 2007b: |
Ein Beitrag zur Rekonstruktion der hethitischen Textgruppe CTH 738 |
Fs Dinçol-Dinçol 533-541 |
Neu E. 1970a: |
Ein althethitisches Gewitterritual |
StBoT 12 ?Rezension? |
Neu E. 1980d: |
Althethitische Ritualtexte im Umschrift |
StBoT 25 ?Rezension? |
OBO SA: |
Orbis Biblicus et Orientalis - Series Archaeologica |
?Rezension? |
Otten H. 1956b: |
Ein Text zum Neujahrsfest aus Boğazköy |
OLZ 51 101-105 |
Otten H. 1959d: |
Zur Kontinuität eines altanatolischen Kultes |
ZA 53 174-184 |
Otten H. 1971c: |
Ein hethitisches Festritual (KBo XIX 128) |
StBoT 13 ?Rezension? |
Otten H. 1973a: |
Zu einer hethitischen Festbeschreibung aus dem Iraq-Museum |
BaM 6 29 |
Otten H. 1974c: |
Kampf von König und Gottheit in einem hethitischen Ritualtext |
Fs Moortagt 2 139-142 |
Pecchioli Daddi F. 2000a: |
Un nuovo rituale di Mursili II |
AoF 27 344-358 |
Pecchioli Daddi F. 2010b: |
The performer Teaser and/or Mocks the Bull
|
Hethitica 16 121-130 |
Popko M. 1986b: |
Ein neues Fragment des hethitischen nuntarrijašḫas-Festrituals |
AoF 13 219-223 |
Popko M. 1991a: |
Die hethitischen Ritualtexte: Probleme der Bearbeitung |
Ägypten, Vorderasien, Turfan 82-84 |
Popko M. 1991c: |
Eine "Schwarze Tafel" aus Boğazköy (KUB LX 121) |
AoF 18 239-245 |
Popko M. 2002c: |
Zu einigen Kultstätten zwischen Ḫattuša und Arinna |
Gs Imparati 665-670 |
Popko M. 2009b: |
Ein unbekanntes Textbruchstück zu CTH 627? |
Fs Łyczkowska 189-194 |
Popko M. – Taracha P. 1988a: |
Der 28. und der 29. Tag des hethitischen AN.TAḪ.ŠUM-Festes |
AoF 15 82-113 |
Reyhan E. 2016b: |
Hitit Kültür Dünyasında Bayram Ritüelleri |
Turkish Studies 11/16 89-114 |
Rutherford I. 2005a: |
The Dance of the Wolf-Men of Ankuwa Networks and Amphictionies in the KI.LAM Festival |
5HitCongr 623-639 |
Rutherford I. 2016a: |
“Festival Culture” Between the Aegean and Anatolia: Typology and Contact |
StBoT 60 67-90 |
Rutherford I. 2019d: |
Religious Networks and Cultural Exchange: Some Cases from the Eastern Mediterranean and Aegean in the 3rd–1st Millennia BC |
Da Riva R. – Lang M. – Fink S. 2019a 229-240 |
Salvini M. – Trémouille M.-C. 2001a: |
Les fêtes de Hanhana et Kašha: Un fragment inédit |
Fs Haas 377-381 |
Salvini M. – Wegner I. 1984a: |
Die hethitisch-hurritischen Rituale des (ḫ)išuwa-Festes |
SMEA 24 175-185 |
Schubart W. 1926a: |
Aus den Kailschrifttafeln von Boghazköi |
Gnomon 2 63 |
Schuler E. von 1970a: |
Eine hethitische Festbeschreibung aus dem Iraq Museum |
BaM 5 45-50 |
Schwemer D. 2012a: |
Qualitätsmanagement für das Wohlergehen des Landes: Die hethitische Festritualtradition |
Würzburger Jahrbücher für die Altertumswissenschaft NF 36 39-57 |
Schwemer D. 2016a: |
Quality Assurance Managers at Work: The Hittite Festival Tradition |
StBoT 60 1-30 |
Schwemer D. 2017a: |
Rites of the AN.DAḪ.ŠUM Festival in Ḫattuša |
Mesopotamia 52 55-64 |
Sevinç Erbaşı F. 2010a: |
Bir erginleme töreni olarak Haššumaš bayramı |
7 HitCongr 693-702 |
Singer I. 1978a: |
The Hittite KI.LAM Festival Dissertation |
?Rezension? |
Singer I. 1983-1984a: |
The Hittite KI.LAM Festival |
StBoT 27-28 ?Rezension? |
Sir Gavaz Ö. 2014b: |
Hitit Krallari’nin Merasim Gezilerinin Genel Olarak Değerlendirilmesi |
8HitCongr 922-931 |
Sir Gavaz Ö. 2016c: |
HİTİTLERDEN GÜNÜMÜZE YAĞMUR DUASI/Rain Festival from Hittites to Present |
Işık Z. 2016a 573-585 |
Sir Gavaz Ö. – Masalcı Şahin G. 2021a: |
BOĞAZKALE ARŞİVİNDEN HİŠUWA BAYRAMINI KONU ALAN YENİ BİR FRAGMAN (Bo 7850) / A New Fragment from the Boğazkale Archive about the hišuwa Feast |
ArAn 15/1 171-192 |
Souček V. 1962a: |
Die Telipinu-Feste. Beiträge zur hethitischen Tempelwirtschaft, Dissertation |
?Rezension? |
Southern M.R.V. 2002b: |
Hittite Tah-purili-, the Hittite Purulli- and Semitic Pūrīm festivals, and Vedic Pūṣan-; Anatolian sacral-social terms and neighboring cultural counterparts |
MSS 62 219-258 |
Soysal O. 1998a: |
A Forgotten Hittite Fragment of the KI.LAM Festival |
JCS 50 59-65 |
Soysal O. 2019b: |
Hethitische Festbeschreibungen aus den Grabungskampagnen 2015 und 2017 in Kayalıpınar |
Rieken E. 2019a 157-190 |
Soysal O. 2019e: |
Philologische Kommentare und sachliche Bemerkungen zu É (LÚ.MEŠ)ZABAR.DAB |
AA 1 52-57 |
StBoT 65: |
Functional Differentiation in Hittite Festival Texts. An Analysis of the Old Hittite Manuscripts of the KI.LAM Great Assembly |
?Rezension? |
Steitler Ch. 2014a: |
Sakralsprache gelöst vom ursprünglichen Kontext? Das Beispiel einer Tafel des hethitischen Monatsfestes |
WdO 44/2 301-308 |
Steitler Ch. 2020c: |
Offerings to the loci numinosi. Distinctive Features of Sacred Spaces and Cult Practices |
StBoT 66 317-343 |
Stivala G. 2016a: |
Hattische Gesänge im Kontext der hethitischen Festrituale |
StBoT 60 133-144 |
Taggar-Cohen A. 2002a: |
The EZEN pulaš - "A Hittite Installation Rite of a New Priest" in Light of the Installation of the dIM Priestess in Emar |
JANER 2 127-159 |
Taggar-Cohen A. 2010a: |
The Prince, the KAR.KID Women and the arzana-house: A Hittite royal festival to the goddess Kataḫḫa (CTH 633) |
AoF 37 113-131 |
Taracha P. 2005c: |
Zu den hethitischen Ritualen des Königssohns (CTH 647) |
5HitCongr 707-714 |
Taracha P. 2016a: |
Twelve SANGA-Priests. Some Remarks on the Old Hittite State Cult and Royal Ideology Against a Background of the Earliest History of the Kingdom of Ḫattuš(a) |
Fs Tischler 321-334 |
Taracha P. 2017a: |
Two Festivals Celebrated by a Hittite Prince (CTH 647.I and II-III). New Light on Local Cults in North-Central Anatolia in the Second Millennium BC |
StBoT 61 ?Rezension? |
Taracha P. 2020a: |
Remarks on Old Hittite Local Cults. A Spring Festival Celebrated by the Crown Prince in Ḫanḫana and Vicinity (CTH 668) |
StBoT 66 279-290 |
Torri G. 2015a: |
Remarks about the transmission of festival texts concerning the cult of Lelwani (based on the fragment KBo 13.216 + KBo 56.89 (+) KBo 56.90) |
Gs Otten 289-300 |
Trémouille M.-C. 1996a: |
Une "fête du mois" pour Teššub et Hebat |
SMEA 37 79-104 |
Trémouille M.-C. 1999b: |
CTH 628: une mise à jour II |
SMEA 41 115-121 |
Trémouille M.-C. 2000c: |
CTH 628: une mise à jour III |
SMEA 42 125-132 |
Trémouille M.-C. 2002a: |
Une cérémonie pour Huwaššanna à Kuliwišna |
Fs Popko 351-369 |
Trémouille M.-C. 2002b: |
CTH 479.3: Rituel du Kizzuwatna ou fête à Šapinuwa? |
Gs Imparati 841-856 |
Trémouille M.-C. 2004a: |
CTH 479.3: Un nouveau fragment |
Gs Forrer 645-654 |
Trémouille M.-C. 2004b: |
Un rituel de la reine pour plusieurs DINGIR.MAḪ |
Fs Lebrun 2 337-349 |
Wegner I. – Salvini M. 1991a: |
Die hethitisch-hurritischen Ritualtafeln des (ḫ)išuwa-Festes |
ChS 1/4 ?Rezension? |
Yoshida D. 1992a: |
Das AN.TAḪ.ŠUMSAR-Fest im Tempel der Sonnengöttin |
Cult and Ritual 121-156 |
Zinko C. 1987a: |
Betrachtungen zum AN. TAḪ.ŠUM-Fest (Aspekte eines hethitischen Festrituals) |
Scientia 8 ?Rezension? |
Akdoğan R. 2010a: |
Ein neues hethitisches Keilschriftfragment eines Festrituals |
Fs Wilhelm 17-26 |
Akdoğan R. 2012a: |
Neue Textzusammenschlüssen zu den Text einer Opferritual für die Statuen der Könige (KBo 41.82+KBo20.38+KBo 25.74+KBo 40.61) (CTH 660)
|
NABU 2012 (1, mars) pp. 20-26 nr. 19 = NABU 2012/19 |
Alaura S. 2007c: |
Un esempio di comunicazione non verbale nei testi ittiti: il cenno con gli occhi |
6HitCongr1 21-29 |
Alp S. 1940a: |
Untersuchungen zu den Beamtennamen im hethitischen Festzeremoniell |
Sammlung orientalistischer Arbeiten 5 |
Alp S. 2000a: |
Song, Music, and Dance of Hittites - Grapes and Wines in Anatolia During the Hittite Period |
|
Archi A. 2006a: |
Hurrian Gods and the Festivals of the Hattian-Hittite Layer |
Symposium de Roos 147-163 |
Arıkan Y. 2005a: |
Hitit Kültünde Bir Görevli: LÚtazzelli- |
5HitCongr 49-82 |
Arıkan Y. 2006a: |
The Blind in Hittite Documents |
AoF 33 144-154 |
Arıkan Y. 2007a: |
An Official in Hittite Cult: LÚtazzelli- |
Fs Košak 33-58 |
Bachvarova M. 2009a: |
Hittite and Greek Perspectives on Travelling Poets, Texts and Festivals |
Wandering Poets 23-45 |
Badalì E. 1989a: |
Beziehungen zwischen Musik und kultischen Rufen innerhalb der hethitischen Feste |
23DOrTag 282-292 |
Balza M.E. 2023a : |
The King Tutḫaliya IV, the Eflatunpınar Monument, and the River of the Watery Abyss |
Mora C. – Torri G. 2023a 37-51 |
Barsacchi F.G. 2015a: |
Adapting the Rite to Time and Space: the Hittite Meteorological Ceremonies |
Studia Asiana 9 37-48 |
Barsacchi F.G. 2023a: |
The Administration of Sacred Time in Hittite Anatolia |
Mora C. – Torri G. 2023a 77-91 |
Beckman G. 2020b: |
“He has made the Labarna, the King, his administrator”: The Role of the Hittite Monarch in Festival Performance |
StBoT 66 1-11 |
Bozgun Ş. – Yalçın E. 2021a: |
Kayseri Arkeoloji Müzesinde Bulunan Hititçe Tablet Parçaları I (Hittite Cuneiform Fragments from Kayseri Archaeological Museum I) |
Belleten 85/302 1-16 |
Cammarosano M. 2018a: |
Hittite Local Cults |
SBL-WAW 40 |
Çilingir Cesur S. – Aykut İ. 2023a: |
Boğazköy Arşivinden Yayımlanmamış Hititçe Ritüel Tabletleri (Unpublished Hittite Ritual Fragments from Boğazköy Archive) |
Tarih İncelemeleri Dergisi 38/2 425-457 |
Collins B.J. 2010a: |
Hittite Religion and the West
|
Fs Singer 54-66 |
Corti C. 2009b: |
Hattušili III. and the Cult Management of the Holy City of Nerik (II) |
Central-North Anatolia 13-23 |
Corti C. 2018d: |
Along the Road to Nerik. Local Panthea of Hittite Northern Anatolia |
WdO 48 24-71 |
Dardano P. 2006a: |
Die hethitischen Tontafelkataloge aus Ḫattuša (CTH 276-282) |
StBoT 47 |
DBH 35: |
Hethitologie in Dresden. Textbearbeitungen, Arbeiten zur Forschungs- und Schriftgeschichte |
DBH 35 |
De Vincenzi T. 2022b: |
The Stag-god in Hittite Anatolia: analysis of iconographic elements and the distribution of sacred sites on the cult journey |
OA SN 4 21-34 |
Della Casa R. 2019a: |
Hittite Symbolic Landscapes: An Analysis from the Standing Point of Myths |
9HitCongr 211-236 |
Dinçol B. – Peker H. 2023a: |
Alaca Höyük’ten Yazılı Belgeler, Yazılı Belgelerde Alaca Höyük’ü Aramak / Texts from Alaca Höyük, Looking for Alaca Höyük in Texts |
Yıldırım T. – Önder D. 2023a 189-201 |
Erkut S. 1998a: |
The Plant AN.TAH.SUMSAR and Its Festival Among the Hittites |
BMECCJ 11 199-205 |
Erkut S. 1998b: |
Hititlerde AN.TAH.ŠUM SAR Bitkisi ve Bayramı Üzerine Bir İnceleme |
3HitCongr 189-195 |
Everling J. – Földi Zs. 2015a: |
Talmi-Šarruma, an unknown scribe of the ḫišuwa-ritual (CTH 628) |
NABU 2015(3) 110-113, Nr. 69 |
Faranton V. – Mazoyer M. 2015a: |
Le sac de berger de Daphnis et Chloé et le déplacement del’égide hittite |
Julia M.-A. 2015a 139-144 |
Fleming D. 1996a: |
The Emar Festivals: City Unity and Syrian Identity under Hittite Hegemony |
Emar: History, Religion, Culture 81-121 |
Fuscagni F. 2017a: |
Ein Join zu CTH 722 |
NABU 2017/2 85-86 |
Gilan A. 2007c: |
Formen der Transaktion im hethitischen “Staatskult” – Idee und Wirklichkeit
|
Geschenke und Steuern 293-322 |
Gilibert A. 2022a: |
Children of Kubaba: Serious Games, Ritual Toys, and Divination at Iron Age Carchemish |
Religions 13: 881 1-28 |
Goetze A. 1969c: |
Hittite Rituals, Incantations, and Description of Festival |
ANET 3rd Ed 346-361 |
Gonnet H. 1987c: |
Institution d'un culte chez les Hittites |
Anatolica 14 89-100 |
González García A.C. – Belmonte J.A. 2011a: |
Thinking Hattusha: Astronomy and Landscape in the Hittite Lands |
Journal for the History of Astronomy 42 461–494 |
Görke S. 2010c: |
Die Darstellung von Orten nach den ‘Reisefesten’ des hethitischen Königs |
KAANT 10 50-68 |
Görke S. 2014b: |
Fremde in hethitischen Festritualtexten |
CRRAI 52 363-372 |
Görke S. 2016a: |
Anmerkungen zu Priestern in hethitischen Festen |
StBoT 60 105-118 |
Görke S. 2020c: |
Ḫatti, Pala uns Luwiya. Ausgewählte palaische und luwische Festrituale im Vergleich |
StBoT 66 292-304 |
Gorny R.L. 2016a: |
Çaltepe- Daha and the IŠTAR luliya |
Fs Ünal 245-266 |
Groddek D. 1999h: |
Beiträge zur Textherstellung des Rituals für den Wettergott von Kuliuišna |
SMEA 41 85-90 |
Groddek D. 2001c: |
Neue Beiträge zur Rekonstruktion der Tafeln des ḫišuṷa-Festes, insbesondere der Rs. V der 10. Tafel |
SMEA 43 67-74 |
Groddek D. 2001f: |
Neue Beiträge zur Rekonstruktion der Tafeln des hišuua-Festes, insbesondere der Rs. V der 10. Tafel |
SMEA 43 67-74 |
Groddek D. 2002a: |
Hethitische Texte in Transkription. KBo 30 |
DBH-P 2 |
Groddek D. 2002d: |
Beiträge zur Rekonstruktion der Textüberlieferung des Ḫuwaššanna-Kultes |
AoF 29 81-98 |
Groddek D. 2004e: |
Zum hattischen Sprachmaterial im KI.LAM-Fest |
Gs Forrer 331-338 |
Groddek D. 2004l: |
Der Textbeginn der 7. Tafel des ḫišuua-Festes |
Muséon 117 3-4 |
Güterbock H.G. 1987b: |
"To Drink a God" |
RAI 34 Abstracts 26 |
Haas V. 2004a: |
Das Fest der Sphingen |
AoF 31 46-56 |
Hout Th.P.J. van den 1991b: |
A Tale of Tiššaruli(ya): A Dramatic Interlude in the Hittite KI.LAM Festival? |
JNES 50 193-202 |
Hout Th.P.J. van den 2020a: |
Hittite Society, Economy, and Rituals |
Orient 55 3-11 |
Hutter M. – Hutter-Braunsar S. 2016a: |
Kubaba im Ḫišuwa-Fest |
Fs Ünal 293-302 |
Hutter-Braunsar S. 2014a: |
Wettkämpfe in hethitischen Festritualen |
8HitCongr 358-369 |
Kammenhuber A. 1971a: |
Heth. ḫaššuš 2-e ekuzi "Der König trinkt zwei" |
SMEA 14 143-159 |
Kammenhuber A. 1991b: |
Nochmals: Der hethitische König trinkt Gott NN |
Fs Richter 221-226 |
Kapelus M. 2007b: |
La “maison (le palais) des ancêtres” et les tombeaux des rois hittites |
RANT 4 221-229 |
Karasu C. 1992a: |
(h)išuṷa bayrami kolofonlari üzerine bazi düşünceler [Einige Gedanken über die Kolophone des (h)išuṷa-Festes] |
Fs Alp 335-339 |
Klinger J. 1993a: |
Zu einigen hattischen Ausrufen in hethitischen Festritualen |
SMEA 32 91-110 |
Klinger J. 1996a: |
Untersuchungen zur Rekonstruktion des hattischen Kultschicht |
StBoT 37 |
Klinger J. 1996b: |
Der Kult von Matilla im Rahmen der beiden großen hethitischen Reisefeste |
SMEA 37 67-78 |
Klinger J. 2009a: |
The Cult of Nerik – Revisited |
Central-North Anatolia 97-107 |
Kloekhorst A. – Waal W. 2019a: |
A Hittite Scribal Tradition Predating the Tablet Collections of Ḫattuša? The origin of the ‘cushion-shaped’ tablets KBo 3.22, KBo 17.21+, KBo 22.1, and KBo 22.2 |
ZA 109 189–203 |
Kryszat G. 2004a: |
Herrscher, Herrschaft und Kulttradition in Anatolien nach den Quellen aus den altassyrischen Handelskolonien. Teil 1: Die sikkātum und der rabi sikkitim |
AoF 31 15-45 |
Kryszat G. 2006a: |
Herrscher, Herrschaft und Kulttradition in Anatolien nach den Quellen aus den altassyrischen Handelskolonien – Teil 2: Götter, Priester und Feste Altanatoliens |
AoF 33 102-124 |
Lebrun R. 1977d: |
Textes religieux hittites de la fin de I'empire |
Hethitica 2 93-153 |
Lebrun R. 1994a: |
Questions oraculaires concemant le nouveau déroulement de fêtes secondaires de printemps et d'autornne = CTH 568 |
Hethitica 12 41-77 |
Lombardi A. 1996a: |
Montagne e ideologia della regalità nella tradizione antico-ittita |
Mesopotamia (T) 31 49ff. |
Lombardi A. 1997a: |
Il culto delle montagne all'epoca di Tuthaliya IV: continuità e innovazione |
SMEA 39 85-110 |
Lombardi A. 2000a: |
Il culto delle montagne all'epoca di Tudhaliya IV: continuità e innovazione |
CRRAI 44/3 83-88 |
Lorenz J. 2014a: |
Der hethitische König: Herr der tausend Feste?
|
8HitCongr 470-484 |
Marazzi M. 2006b: |
Il cosiddetto “regime delle offerte cultuali”: mondo hittita e mondo miceneo a confronto |
Fiscality 109-121 |
Marcuson H. 2016a: |
“Word of the Old Woman”: Studies in Female Ritual Practice in Hittite Anatolia.
A Dissertation Submitted to the Faculty of the Division of the Humanities in Candidacy for the Degree of Doctor of Philosophy |
|
Martino S. de 2002b: |
Kult- und Festliturgie im hethitischen Reich. Öffentlicher Ausdruck staatlich-religiöser Interdependenz) |
Hethiter 118-121 |
Martino S. de 2012b: |
Il banchetto nell’Anatolia ittita
|
Eothen 20 133-151 |
Mazoyer M. 2013a: |
Le voyage de l’égide dans la mythologie hittite |
Fs Freu 105-112 |
Meriggi P. 1960a: |
Sur quelques fragments rituels hittites |
RHA 18/66 87-108 |
Michel P.M. 2014a: |
Le culte des pierres à Emar à l’époque hittite |
OBO 266 |
Mouton A. 2008b: |
Quelques différences régionales concernant le sacrifice sanglant en Anatolie hittite |
6Hit Congr2 565-573 |
Mouton A. 2011b: |
Réflexions autour de la notion de rituel initiatique en Anatolie hittite. Au sujet de la fête haššumaš (CTH 633)
|
JANER 11 1-38 |
Mouton A. 2015a: |
Violence ritualisée en Anatolie hittite |
ZA 105 69-85 |
Müller-Karpe A. 2000a: |
Kayalıpınar in Ostkappadokien. Ein neuer hethitischer Tontafelfundplatz |
MDOG 132 355-365 |
Müller-Karpe A. 2000e: |
Untersuchungen in Kuşaklı 1999 |
MDOG 132 311-353 |
Pecchioli Daddi F. 2010a: |
Connections between KI.LAM and the Tetešḫapi Festival: The Expressions ḫalukan tarnanzi and ḫeun tarnanzi
|
Fs Singer 261-270 |
Pecchioli Daddi F. 2014a: |
Messengers of the Gods: NIN.DINGIR and Tetešḫapi
|
WdO 44/2 289-300 |
Pişkin E. 2019a: |
Sacrifices at Šapinuwa: Evidence from Animal Bones |
9HitCongr 805-822 |
Prechel D. 2016a: |
Was ist erlaubt? Feste als Thema hethitischer Orakeltexte |
StBoT 60 159-180 |
Rizza A. 2005b: |
Il tempo del mito. Il mito di Illuijanka fra competenza linguistica e competenza comunicativa |
Quaderni di semantica 26 343-351 |
Roth T. 2021a: |
Religiöse Kommunikation im Umbrischen und Hethitischen. Fachsprachlichkeit in Ritualtexten und Gebeten |
|
Sallaberger W. 2015a: |
Home-made Bread, Municipal Mutton, Royal Wine. Establishing Social
Relations during the Preparation and Consumption of Food in Religious
Festivals at Late Bronze Age Emar |
BSAW 30 181-204 |
Savaş Ö.S. 2008a: |
The Fist of the Storm God and the ‘Rundbau = Étarnu-structure’ |
6HitCongr2 657-680 |
Schuol M. 2004c: |
Betrachtungen zu einem hethitischen Gefäß in Form einer geballten Faust |
AoF 31 320-339 |
Schwemer D. 2006a: |
Zwei hethitische Fragmente |
AoF 33 237-241 |
Schwemer D. 2011b: |
Šuwaliyatt: Name, Kult und Profil eines hethitischen Gottes |
CollAn 10 249-260 |
Sevinç Erbaşı F. 2016a : |
Some Observations on the Relationship Between the Agricultural Economy and Hittite Rituals
|
Fs Ünal 419-432 |
Siegelová J. 2016a: |
Einige Überlegungen Zur Abgabenerhebung in Hatti |
Fs Ünal 433-438 |
Siegelová J. 2019a: |
Die hethitische Steuerverwaltung zugunsten des Kultes |
Fs Poetto 573-592 |
Singer I. 2010a: |
A new fragment of the DUMU(.LUGAL) ritual(s)
|
Fs Wilhelm 329-334 |
Sir Gavaz Ö. 2016d: |
Hitit Dini İnançlarında Éhešta İle İlgili Yeni Düşünceler (New Thoughts About Éhešta in Hittite Religious Beliefs)
|
Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/2 837-860 |
Sir Gavaz Ö. − Keçeci M.S. 2024a: |
Boğazkale Arşivinden Hišuwa Bayramı İçerikli Üç Yeni Hititçe Tablet Fragmanı (Bo
7860-Bo 7909-Bo 7957) (Three New Hittite Tablet Fragments From Bogazkale Archives with Content of Hišuwa Festival (Bo 7860-Bo 7909-Bo 7957)) |
TAED 87 13-28 |
Soysal O. 2014b: |
Tiergefäß. A. II. Philologisch. Bei den Hethitern |
RlA 14 1/2 2-4 |
StBoT 62: |
The Solar Deities of Bronze Age Anatolia. Studies in Texts of the Early Hittite Kingdom |
|
Steitler Ch. 2017a: |
The Solar Deities of Bronze Age Anatolia. Studies in Texts of the Early Hittite Kingdom |
StBoT 62 |
Steitler Ch. 2019d: |
Sacred Springs, Spring Sanctuaries and Spring-deities in Hittite Religion |
Byzas 24 1-25 |
Steitler Ch. 2020a: |
Festival Tablets from the Final Decades of the Hittite Empire: Scribes and Writing Conventions |
Martino S. de − Devecchi E. 2020a 411-455 |
Stivala G. 2007a: |
L’apporto della lingua hattica alla tradizione culturale hittita: due casi di canti strofici |
KASKAL 4 221-243 |
Taggar-Cohen A. 2020a: |
Ritual as Divine Law: The Case of Hittite Royal Cultic Performance and its Biblical Correspondence |
Orient 55 13-27 |
Taracha P. 2002a: |
Bull-leaping on a Hittite vase. New light on Anatolian and Minoan religion |
Archaeologia 53 7-20 |
Taracha P. 2004f: |
More about Hittite bull-leaping |
NABU 2004 2004/53 |
Taracha P. 2018a: |
A unique logographic writing: Hittite KÙ-aḫ-ḫi |
NABU 2018/4 167 |
Torri G. 1999a: |
Lelwani. Il culto di una dea ittita |
VOQ 2 |
Trémouille M.-C. 1997a: |
dHebat, une divinité syro-anatolienne |
Eothen 7 |
Ünal A. 1998b: |
Hittite and Hurrian Cuneiform Tablets from Ortaköy (Çorum), Central Turkey. With Two Excursuses on the "Man of the Storm God" and a Full Edition of KBo 23.27 |
|
Ünal A. 2016b: |
Eine alternative Deutung des "Wildtierparks" im Anitta-Text |
Fs Siegelová 389-400 |
Wegner I. 1995c: |
Hurritische Opferlisten aus hethitischen Festbeschreibungen, Teil 1: Texte für ISTAR-Sa(w)uska |
ChS 1/3a |
Wegner I. 2002a: |
Hurritische Opferlisten aus hethitischen Festbeschreibungen. Teil II: Texte für Teššub, Hebat und weitere Gottheiten |
ChS I/3-2 |
Wegner I. 2004a: |
Hurritische Opferlisten aus hethitischen Festbeschreibungen, Teil 3: Das Glossar |
(ChS I/3.3) |
Wilhelm G. 1992i: |
Zum eblaitischen Gott Kurra |
VO 8/2 23-31 |
Wilhelm G. 1997a: |
Keilschrifttexte aus Gebäude A |
KuSa 1/1 |
Wilhelm G. 2015c: |
The Sacred Landscape of Sarissa |
Studia Asiana 9 93-99 |
Yamada M. 2010a: |
The zukru Festival in Emar: On Royal Cooperation with the City |
Orient 45 111-128 |
Yıldırım T. 2009a: |
Hüseyindede: a Settlement in Northern Central Anatolia – Contributions to Old Hittite Art |
Central-North Anatolia 235-246, Pls. XXIV-XXIX |
Yoshida D. 1996a: |
Untersuchungen zu den Sonnengottheiten bei den Hethitern. Schwurgötterliste, helfende Gottheit, Feste |
THeth 22 |
Zinko M. 2020a: |
“Noch bevor ich in irgendein Feindesland ging, sorgte ich für die regelmäßigen Feste der Sonnengöttin von Arinna, meiner Herrin” – Der hethitische König als oberster Ritualist und Feldherr |
Krieg und Ritual 229-265 |